si-tech news
  » ساخت هواپیماتوسط یک ایرانی درمنزل

  » به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور
موضوعات مطالب
نويسندگان وبسایت
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

کمپین خودجوش دانشجویان برای همکاری با سازمان انرژی اتمی





طراح قالب

 به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور

درباره وبسایت
به سایت si-technewsخوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» ساخت هواپیماتوسط یک ایرانی درمنزل

عباس روح الدینی جوان خلاق مینابی با اشاره به ساخت هواپیمای مذکور اظهار داشت: از زمان کودکی و نوجوانی به ساخت وسایل الکترونیکی، برقی و به ویژه هواپیما علاقه وافری داشتم.

وی که در حال حاضر 24 سال سن و دانشجوی ترم پنج کارشناسی عمران دانشگاه آزاد واحد قشم است، گفت: پس از 20 ماه کار بر روی این پروژه، سرانجام هواپیما آماده پرواز آزمایشی شده است.

روح الدینی افزود: با علاقه شدیدی که داشتم از سال 85 عضو مؤسسه هواپیماسازان آماتور ایران شده ام، این مؤسسه به افراد علاقمند در زمینه ساخت هواپیماهای فوق سبک یک نفره و دو نفره با دادن مشاوره کمک می کند.

این جوان مبتکر با بیان اینکه برای ساخت این هواپیما بالغ بر سه میلیون تومان از آورده شخصی هزینه کرده است، افزود: کاربرد این هواپیما تفریحی است و با کمی تغییر به دلیل قابلیت پرواز در ارتفاع پایین می توان از آن به عنوان هواپیمای سمپاش محدود و یا برای شناسایی در عملیات های نظامی هم استفاده کرد.
وی افزود: به عنوان یک جوان، از مسئولان انتظار دارم از مبتکران و کسانی که دارای ذوق و خلاقیت هستند، به ویژه جوانان حمایت مالی کنند چون که جوانان مبتکر و علاقه مند چنین پشتوانه ای ندارند.

روح الدینی گفت: به دلیل محدودیت و کمبود منابع اطلاعاتی در مورد ساختار هواپیما و نحوه ساخت آن مجبور بودم برای کسب اطلاعات مورد نیاز به تهران مسافرت کنم و از کلاس های آموزشی استفاده کنم.

وی که در حال حاضر در یکی از روستاهای حومه شهر میناب سکونت دارد، ادامه داد: اکنون این هواپیما آماده پرواز است و یک هفته است که برای تست آن و پرواز آزمایشی و استفاده از باند فرودگاه و کسب مجوز، طی نامه ای به فرمانداری درخواست خود را اعلام کردم.

روح الدینی یادآور شد: به دلیل این که باند مورد نظر در اختیار منطقه انتظامی میناب قرار دارد مقرر شد مراحل اخذ مجوز و هماهنگی های لازم توسط فرمانداری از فرماندهی انتظامی استان پیگیری شود و در حال حاضر منتظر جواب و نتیجه درخواست خود هستم.

وی در مورد مشخصات فنی هواپیمای ساخته شده نیز گفت: طول این هواپیما 10/4، عرض از دو سر بال 5/7و ارتفاع آن 55/1متر است.

این جوان مبتکر گفت: وزن خالی این هواپیما نیز 125، وزن به همراه سرنشین و سوخت (وزن نهایی برای پرواز) 230کیلوگرم، سرعت استال (واماندگی) 45کیلومتر در ساعت، سرعت کروز (سرعت مفید) 85کیلومتر در ساعت و سرعت نهایی 95 کیلومتر در ساعت است.

روح الدینی با بیان اینکه سوخت این پرنده بنزین سوپر است، افزود: توان موتور این هواپیما 25 کیلو وات، ملخ آن از نوع دو پره تمام کامپوزیت و سرعت دوران ملخ حداکثر 2 هزار و 500Rpm (گردش در دقیقه) است.

وی اظهار داشت: ظرفیت هواپیمای طراحی شده یک نفره و سیستم کنترل آن از نوع دستی و بدون هیدرولیک است.

این دانشجوی مینابی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در دوره های آموزشی شرکت کرده و از مشاوره های فراوان در خصوص طراحی هواپیما بهره برده است می تواند دانش و اطلاعات خود را به جوانان و کسانی که علاقمند به فعالیت در این مسیر هستند، منتقل کند.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, توسط امیدرنجبرعمرانی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي