si-tech news
  » ساخت هواپیمای جنگنده جدید در دستور کار ایران

  » به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور
موضوعات مطالب
نويسندگان وبسایت
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

کمپین خودجوش دانشجویان برای همکاری با سازمان انرژی اتمی





طراح قالب

 به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور

درباره وبسایت
به سایت si-technewsخوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» ساخت هواپیمای جنگنده جدید در دستور کار ایران
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت هواپیمای جنگنده جدید در دستور کار متخصصان صنعت دفاعی کشور قرار دارد.

 

سردار سرتیپ پاسدار 'احمد وحیدی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه ساخت این هواپیما با همکاری نیروی هوایی ارتش در دست اجرا است.
 
وی در ادامه تنوع جنگنده ها، آماده نگاه داشتن آنها، ارتقا و روزآمدی، طراحی و ساخت جنگنده های آذرخش، صاعقه و همچنین هواپیمای جدید را نشانه نبوغ، دانش و فناوری بومی و بالندگی صنعت دفاعی کشور دانست که در اوج تحریم ها، توانمندی بسیار بالایی را به ظهور رسانده اند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه مشارکت نیروی هوایی ارتش در ساخت هواپیمای جدید را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار علمی، عملیاتی، روحی و معنوی مانند شهابی مبین، حافظ راستین آسمان ایران اسلامی و از پیشتازان دفاع از کشور است.
 
سردار وحیدی همچنین آشنایی، تسلط و کار با تجهیزات و سیستم های پیشرفته، شجاعت و بی باکی در انجام ماموریت ها و تقدیم صدها شهید و جانباز در دفاع از میهن اسلامی را از عوامل پدید آورنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
 
** زیردریایی پیشرفته بومی به ناوگان نیروی دریایی می پیوندد
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از گفت وگو با ایرنا از واگذاری یک زیردریایی جدید به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا نیمه اول مرداد ماه سال آینده خبر داد.
 
وی گفت: این زیردریایی از فناوری پیشرفته، قدرت مانور و عملیات زیرآبی قوی برخوردار است و به سلاحهای پیشرفته نیز مجهز است.
 
سردار وحیدی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در جهان اسلام است که توان طراحی و ساخت زیر دریایی را دارد.
 
** موشک جدید کروز موسوم به 'ظفر' بزودی رونمایی می شود
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیان دیگر دستاوردهای جدید صنعت دفاعی کشور اظهار داشت: موشک کروز موسوم به 'ظفر' بزودی رونمایی خواهد شد.
 
وی افزود: برنامه های متنوعی در خصوص موشکهای بالستیک داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.
 
** پیگیری قرارداد اس 300 از دادگاه بین المللی و تعامل با روسیه
 
سردار وحیدی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری حقوقی برای دریافت غرامت از روسیه به واسطه اجرا نشدن قرارداد فروش سامانه اس 300 نیز گفت: این پرونده مفتوح است و ما از طریق دادگاه بین المللی پیگیر آن هستیم .
 
وی خاطرنشان کرد: قرارداد اس 300، تعهدی است که طرف روسی باید آن را انجام دهد ضمن این که این موضوع را نیز از طریق تعامل با روسیه دنبال می کنیم.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش دیگری نیز تصریح کرد: تصمیم آمریکا درخصوص ایجاد سپر موشکی جدید بیشتر موضوعی سیاسی است تا نظامی؛ چرا که تجهیزات نظامی ایران صرفاً دفاعی است.
 
سردار وحیدی موضوع برقراری خط تلفن سرخ بین ایران و آمریکا و استدلال مقام های واشنگتن در زمینه رفع تنش از طریق این خط تلفن را نیز مخدوش دانست و گفت: اگر آمریکایی ها از منطقه بروند، دیگر هیچ تنشی را در منطقه شاهد نخواهیم بود.

314

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:فناوری,ماهواره, توسط امیدرنجبرعمرانی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي