si-tech news
  » پژوهشکده هوافضا در تبریز تأسیس می شود+ صدور کارت تشخیص هویت ژنتیکی+ تولید لیزر از سلول‌های انسانی

  » به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور
موضوعات مطالب
نويسندگان وبسایت
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

کمپین خودجوش دانشجویان برای همکاری با سازمان انرژی اتمی





طراح قالب

 به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور

درباره وبسایت
به سایت si-technewsخوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» پژوهشکده هوافضا در تبریز تأسیس می شود+ صدور کارت تشخیص هویت ژنتیکی+ تولید لیزر از سلول‌های انسانی

پژوهشکده هوافضا در تبریز تأسیس می شود
روزنامه کیهان:
به زودی و برای اولین بار، پژوهشکده مأموریت محور سازمان هوافضا در دانشگاه تبریز، تأسیس و راه اندازی می شود.
مهندس رحیمی معاون پژوهشی سازمان هوافضای وزارت دفاع در تالار وحدت دانشگاه تبریز و در مراسم تجلیل از پژوهشگران این دانشگاه با اعلام مطلب فوق گفت: این پژوهشکده در حال تأسیس بوده و به زودی فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد.
وی ارزش قراردادهای بین هوافضا وزارت دفاع و دانشگاه تبریز را بیش از 17میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: دانشگاه تبریز برای توسعه همکاری با سازمان هوافضا انتخاب شده و 78 محور پژوهش نیز در زمینه تحقیقات تعریف شده که مزیت اصلی این سرمایه گذاری ایجاد فعالیت های تحقیقاتی بر پایه نیازهای واقعی صنعت هوافضای کشور است و با توسعه همکاری ها، پژوهشگران دانشگاه تبریز، نقش مهمی در پروژه های جدید و مهم سازمان هوافضا ایفا خواهند کرد.

صدور کارت تشخیص هویت ژنتیکی

روزنامه جام جم:
برای نخستین بار در ایران، کارت هوشمند تشخیص هویت ژنتیکی در خراسان رضوی صادر شد.
مدیر کل پزشکی قانونی کشور در حاشیه برگزاری همایش ملی طب وقضا در مشهد گفت: گزینه های هویتی و امنیتی مختلف مثل زیرنویس، هولوگرام و نقش UV برای پیشگیری از امکان جعل این کارت تعبیه شده است.
وی افزود: دارا بودن تراشه هوشمند با عملکرد‌های متنوع مانند ذخیره اطلاعات و امکان تشکیل بانک داده‌های ژنتیکی برای اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه، از دیگر مواردی ست که در این کارت هوشمند در نظر گرفته شده است .
احمد شجاعی، امکان تشخیص هویت در حوادث بزرگ و دسته‌جمعی بدون نیاز به نمونه‌گیری از والدین و تنها با یک سلول را اصلی‌ترین ویژگی این کارت اعلام کرد.
وی این نوآوری را حاصل تلاش و فعالیت‌های واحد آموزش و پژوهش اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی دانست و افزود: ایجاد کتابخانه جامع الکترونیک پزشکی قانونی نیز از دیگر فعالیت ها ی این واحد است که برای نخستین بار در کشور اجرا شده است .
سومین همایش طب و قضا با حضور مسئولان عالی قضایی، پزشکان و قضات دیوان عالی کشور با هدف افزایش تعاملات بین پزشکان و قضات برای خدمت رسانی بهتر تا فردا در مشهد در حال برگزاری است.
کاهش اشتباهات در احکام صادره از سوی دادگاه ها و بررسی جنبه های مختلف صدمه و مرگ مغزی، زندگی نباتی و خسارات مازاد بر دیه نیز از دیگر اهداف این همایش است.

تولید لیزر از سلول‌های انسانی
روزنامه همشهری:
محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در حال کار بر روی لیزرهای زنده از سلول انسانی هستند که شاید در آینده بتواند پرتوهای لیزری از خود منعکس کند.
«یئوک هیون یون» و «مالته گاتر»، در ساخت این لیزر از سه جزء اصلی همه لیزرها استفاده می‌کنند: یک منبع پمپاژ که انرژی نور اولیه را مهیا می‌کند، یک حفره نوری که نور را از منبع پمپاژ در یک پرتو متمرکز کرده و یک رابط تقویتی که الکترونها را تا سطح بالاتر انرژی تحریک کرده و در نهایت یک پرتو فوتونی یا همان نور لیزر را انعکاس می‌دهد.
این محققان پیش از این موفق به اصلاح یک سلول کلیه انسان برای تولید پروتئین فلورسنت سبز شده بودند. آنها از این ماده به عنوان رابط تقویتی استفاده کرده و آن را بین دو آینه قرار دادند که حفره نوری را به وجود آورد.
در آخر این دانشمندان، پالسهایی از نور آبی از یک لیزر مینیاتوری را به عنوان منبع پمپاژ به این سلول که در میان آینه‌ها قرار داشت، فرستادند . سلول مورد نظر در آخر کار به رنگ سبز درآمده و از خود نور سبزرنگ ساطع می‌کرد.
از یک لیزر زنده در بدن می‌توان برای فعال‌سازی داروهای درمان سرطان با استفاده از درمان فوتودینامیک استفاده کرد.
اکنون این دانشمندان به دنبال استفاده از این لیزر در شناسایی تغییرات نامحسوس سلول‌ها هستند و قصد دارند از آن برای نظارت دقیق بر رفتار سلول‌ها استفاده کنند. این محققان همچنین امیدوارند در آینده نزدیک با پیشرفت فناوری و علم و از طریق کاشت یک منبع نور در چشم، بتوانند با کمک علائم مغزی از چشم افراد پرتوهای لیزری ساطع کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:فناوری,ماهواره, توسط امیدرنجبرعمرانی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي