si-tech news
  » پایان ماموریت ماهواره نوید علم و صنعت

  » به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور
موضوعات مطالب
نويسندگان وبسایت
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

کمپین خودجوش دانشجویان برای همکاری با سازمان انرژی اتمی





طراح قالب

 به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور

درباره وبسایت
به سایت si-technewsخوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» پایان ماموریت ماهواره نوید علم و صنعت

'مجتبی سرادقی' مدیر بخش فضایی سازمان فضایی ایران در مورد آخرین وضعیت ماهواره ملی نوید علم و صنعت گفت: در حال حاضر ماهواره ملی نوید از ارتفاع 375 کیلومتری به ارتفاع 197 کیلومتری زمین تغییر مکان داده است و به سرعت در حال کم کردن ارتفاع خود است.

وی اظهار داشت: این ماهواره تا کنون 945 بار دور کره زمین چرخیده وتا کنون بیش از 175 بار رویت شده است. همچنین 6 هزار و 419 فریم تله متری از ماهواره نوید علم و صنعت از طریق ایستگاه های زمینی دریافت شده است.

سرادقی یادآور شد : نخستین تصویر ماهواره نوید علم و صنعت 19 بهمن ماه 90 ساعت 16:40 دریافت شد و تا کنون 41 تصویر و 143 فریم تصویری از ماهواره ملی نوید علم و صنعت دریافت شده است.

وی گفت: دمای متوسط ماهواره تاکنون حدود 20 درجه بوده و بدنه بیرونی آن تاکنون دمای 10 درجه زیر صفر تا 55 درجه را تجربه کرده است.

 

سرادقی در مورد ماموریت های ماهواره ملی نوید علم و صنعت گفت: یکی از ماموریت های اصلی ماهواره نوید، جمع آوری اطلاعات از فضا تحت عنوان اطلاعات تله متری بوده است . این ماهواره با استفاده از 26 سنسور حرارتی، مغناطیسی و خورشیدی اطلاعات مهمی را به ایستگاه های زمینی ارسال کرد.

به گفته وی اطلاعات حاصل از تله متری مربوط به حسگرهای خورشیدی، حرارتی و مغناطیسی برای شبیه سازی ماهواره های فضایی و پرتاب های بعدی کاربرد دارد.

به نوشته ایرنا، مدیرکل بخش فضایی سازمان فضایی همچنین خاطرنشان کرد: ماموریت های یادشده تا آخر عمر ماهواره نوید علم و صنعت دنبال خواهد شد چراکه بسیاری از دانشمندان، استادان دانشگاه ، دانشجویان و گروه های تحقیقاتی در دانشگاه های کشور به این اطلاعات نیاز دارند.

 

وی گفت : ماهواره ملی نوید علم وصنعت دو تا سه روز آینده به ماموریت خود پایان خواهد داد. این ماهواره در نهایت با برخورد به جو زمین از میان می رود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:فناوری,ماهواره, توسط امیدرنجبرعمرانی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي