si-tech news
  » مدل‌هاي جديد براي كنترل اتصالات الكترونيكي

  » به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور
موضوعات مطالب
نويسندگان وبسایت
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

کمپین خودجوش دانشجویان برای همکاری با سازمان انرژی اتمی





طراح قالب

 به روزترین سایت اخبارفناوری اطلاعات درشمال کشور

درباره وبسایت
به سایت si-technewsخوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» مدل‌هاي جديد براي كنترل اتصالات الكترونيكي

محققان مرکز علم و فناوري نانو با همکاري آزمايشگاه‌هاي ملي سانديا به بررسي اتصالات الکترونيک در مقياس نانو پرداختند.

به گزارش سرويس فناوري ايسنا، يافته‌هاي اين تحقيق در قالب مقاله‌اي تحت عنوان «Electrical Contacts to one- and two-dimensional nanomaterials» در نشريه «Nature Nanotechnology» به چاپ رسيده است. در اين مقاله پژوهشگران به توضيح مدل‌هاي موجود براي اتصالات الکتريکي پرداختند؛ مدل‌هايي که براي مواد توده‌اي بوده، اما قابل استفاده براي نانوساختارها نيز است. آنها معتقدند براي توسعه نانوسيستم‌ها و استفاده از آنها، بايد بار را در اتصالات الکتريکي کنترل کرد.

براي ارائه مدل‌هاي جديد لازم است که انتقال بار و نحوه تشکيل اتصالات به درستي شناخته شود. در اتصالات رايج، سطح تماس ميان فلز و نيمه‌هادي کاملا صاف است، اما اتصالات نانومقياس امکان بروز اشکال هندسي مختلفي را دارند که هر شکل داراي خواص منحصر به‌فرد خود است. سينتيک و ترموديناميک محل تماس نانوساختار/فلز با آن چه که مواد توده‌اي دارند، تفاوت عمده‌اي دارد. دليل اين امر ابعاد جانبي کوچک اتصالات نانومقياس است.

در اين مقاله سه مثال از اتصالات ذکر شده است که امکان توليد آن با نانومواد مختلف وجود دارد. اولين مثال مربوط به اتصالات نانوسيم سيليکون/سيليسايد اپيتاکسيال با جهت‌گيري‌هاي جديد است که مي‌تواند در دمايي پايين‌تر از آنچه که فيلم‌هاي نازک نياز دارند، تشکيل شود. با اين اتصالات فرصت‌هاي جديدي براي توليد ادواتي نظير منبع فلزي-خروجي MOSFETs و SpinFET فراهم مي‌شود. دومين مثال مربوط به اتصال فلز به نانولوله کربني است که موجب کربنيزه شدن اتصال شده و در نتيجه اتصالي شفاف از جنس گرافن- نانولوله‌کربني ايجاد مي‌شود. مثال سوم مربوط به اتصالي با مقاومت اهمي بسيار پايين براي نانوسيم‌هاي نيمه‌هادي است که منجر به بروز چالش‌هايي مي‌شود. اين نوع اتصالات نيازمند تقويت در مقياس نانو است.

محققان در اين مقاله چنين نتيجه‌گيري مي‌کنند که درک بهتر از اتصالات نانومقياس براي استفاده نانومواد در دستگاه‌هاي جديد ضروري است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, توسط امیدرنجبرعمرانی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي